رمز پایداری نظام اسلامی

۱۲۳۲

۱- اکنون که ۳۷ سال از عمر نظام اسلامی گذشته، کاملاً معلوم شده است که در مدت  ۲۹ سال آن،  دولت هایی در راس کار بوده اند که بسیاری از نیروهای شان در سطوح مختلف از وزرا گرفته تا فرماندار و بخشدار، مخالف نظام اسلامی بوده اند(یک نگاهی به وزرا و دیگر نیروهای کابینه ی آقایان: بازرگان، موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی بیاندازید تا به صحت عرایضم پی بیرید) و فقط ۸ سال آن (دولت های نهم و دهم)، به غیر از چند حرکت ناشایست توسط آقای دکتر محمود احمدی نژاد (که البته خدماتش از خدمات همه ی روسای جمهور قبلی بیشتر است)، این مخالفت یا اصلا دیده نمی شود یا بسیار کم دیده می شود).

 ۲- در این مدت ۳۷ سال عمر نظام اسلامی، حدود  بیش از ۹۰ درصد روزنامه ها و نشریات کشور، بیش از ۹۵ درصد شبکه های ماهواره ای، بیش از نیمی از معلمان مدرسه ها و استادان دانشگاه ها، بیش از حداقل نیمی از کارکنان دستگاه های دولتی، قریب به اتفاق افراد و خانواده هایی که تحت تاثیر فرهنگ غرب بوده اند و قریب به اتفاق دولت ها و قدرت های ی ستمگر دنیا و دولت ها و قدرت های مرتجع منطقه با نظام اسلامی مخالف بوده اند.

۳- اینکه می گویم مخالف نظام اسلامی بوده اند یعنی با اصل ولایت فقیه مخالف بوده اند؛ با اجرای شریعت و احکام اسلامی مخالف بوده اند؛ با نظارت شورای نگهبان مخالف بوده اند؛ با آنچه امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب موافق بوده اند، مخالف بوده اند و با آنچه این دوبزرگوار مخالف بوده اند، موافق بوده اند؛ با آمریکا و اسراییل و عربستان و ترکیه موافق بوده اند و با فلسطین و سوریه و روسیه مخالف بوده اند؛ با اقتصاد و فرهنگ لیبرالی و دموکراسی غربی و بی حجابی موافق بوده اند و با اقتصاد و فرهنگ اسلامی و دموکراسی دینی و حجاب اسلامی مخالف بوده اند.

۴- سوال این است که چرا با وجود این همه مخالفت و دشمنی در داخل و خارج، نظام اسلامی کماکان توانسته است سرپا بماند؟ چرا جمهوری اسلامی نسبت به گذشته حتی دارای قدرت و اقتدار بیشتری در داخل و در منطقه و در جهان است؟ چرا در حالی که بنظر می رسد هر روزه  تعدادی از دوستان نظام به مخالفت با آن برمی خیزند به جای ضعف و ناتوانی، بر قدرت و توانایی نظام افزوده می شود؟ چرا باوجود ایرادات و اشکالات چشمگیری که بر اداره ی امور کشور در زمینه های مختلف وارد است دوام و قوام نظام اسلامی روزافزون شده است؟

۵- واقعیت این است که در طی این  ۳۷ سال عمر انقلاب اسلامی اولاً، جمعیت ده ها میلیونی مقلد مراجع تقلید نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است؛ ثانیاً، در طی این ۳۷ سال  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراجع تقلید (به ویژه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری)  و یاران و شاگردان شان، بخوبی توانسته اند اطاعت از ولایت فقیه را نهادینه بکنند. در واقع معتقدان و حافظان نظام اسلامی، جمعیتی ده ها میلیونی و جان برکف و مطیع رهبراست که در تشکیلات بسیج و دیگر نهادهای مردمی جمع اند در حالی که،  بطور مستمر در خصوص دشمن داخلی و خارجی نظام اسلامی شناخت حاصل می کنند. بدیهی است که در حفظ و حراست از نظام اسلامی توسط این ملت ده ها میلیونی جان برکف، خدشه ای وارد  نشود اگر چند نفری با خدعه و نیرنگ دشمن جدا و به صف مخالفان و دشمنان  ملحق شوند.

۶ -  علاوه بر آنچه در بند پیشین آمد، برای فهم رموز پایداری نظام اسلامی باید ببینیم، آتش توپخانه ی مخالفان و دشمنان داخلی و خارجی  نظام اسلامی  طی این ۳۷ سال (آن هم به طور شبانه روزی و مدام) روی چه عناصر و مفاهیمی از فرهنگ و معتقدات  ما می ریزد؟ مخالفت و دشمنی مخالفان و دشمنان نظام اسلامی به عناصری همچون: روحانیت، مرجعیت، تقلید، شریعت و احکام اسلامی، فقه، ولایت فقیه، امام خمینی، شورای نگهبان، مسجد، نماز جماعت، نماز جمعه، امر به معروف، نهی از منکر، محرم، تاسوعا،عاشورا، حسین(ع)، عباس(س)، مهدی(ع)، سپاه، بسیج، شهادت، شهید، حجاب اسلامی، فلسطین، لبنان، سوریه و... است. رمز پایداری  نظام اسلامی در تمام  این ۳۷ سال، تقویت این عناصر با درایت و هوشمندی رهبران روحانی نظام بوده است.        

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.