جامدها و جاهل ها

۱۲۳۴

۱- اگر قرار باشد گیرنده ی پیام، بعد از دریافت آن، اعلام وصول نکند، شش بار هم که شما پیام بفرستی می تواند ادّعا کند  که پیامت را دریافت نکرده است.

۲- دیندارانی که توجّهی به سؤالات و شبهات امروزی ها ندارند، حتی اگر خیلی هم اهل مطالعه باشند، با دینداران قرون سوم و پنجم و هفتم فرقی نخواهد داشت. دین چنین دیندارانی، امروزه نه به درد خودشان می خورد، نه به درد دیگران. چنین دیندارانی چه بسا مشکلاتی هم برای خودشان و دیگران ایجاد بکنند.

۳- بر عکس دیندارانی که توجّهی به سؤالات و شبهات امروزی ها ندارند، دیندارانی هم  هستند که نسبت به سؤالات و شبهات امروزی ها توجّه دارند و حسّاس هستند. دیندارانی چون امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، مقام معظم رهبری، آیت الله مصباح یزدی، آیت اله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی و صدها و بلکه هزاران نفر از دوستان و شاگردان این ها و میلیون ها نفر از پیروان شان. دیندارانی که در عرصه ی فکر و  نظر  در دنیا حرف اول را می زنند و در عرصه ی عمل هم بهت و حیرت همگان بویژه ظالمان و ستمگران دنیا را برانگیخته اند.

۴- بیشتر افراد جامد و متحجّر و متقشّر و خارجی مسلک و خشکه مقدس، دیندارانی هستند که  دغدغه ی پاسخ به سؤالات و شبهات امروزی ها را ندارند و بیشتر افراد جاهل و شیفته ی دنیای جدید و منافق و روشنفکر (روشنفکرنما) از دیندارانی هستند که دغدغه ی پاسخ به سؤالات و شبهات امروزی ها  در خصوص دین شان را دارند.

۵- آقا کاظم (ضمن عرض سلام به شما) من با ابراهیم دوستی نزدیک داشتم.  ایشان قبل از سال ۱۳۵۶مارکسیت بود. در سال ۱۳۵۶ در دوره ی سربازی(که  در پادگان توپخانه در اصفهان افسر وظیفه بود)، توسط یک طلبه ی دزفولی مارکسیسم را کنار گذاشت و به آثار شهید مطهری روی آورد. در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ در مبارزه با مارکسیست ها و مارکسیسم  با دکتر سروش که در آن زمان عمده ی کارش همین بود آشنا شد. دکتر سروش در آن سال ها حرف ملاصدرا، علامه طباطبایی، امام خمینی و مطهری را می زد(مثلاً در تلویزیون با مطهری مصاحبه و با مارکسیست ها مناظره و مبارزه می کرد) لذا ابراهیم شیفته ی سروش شد. سروش بعد از دوسه سال ایشان و صدها و بلکه هزاران نفر دیگر را به ورطه ی ضدیت با روحانیت، بی محلی به امام و شهید مطهری و دیگر اسلام شناسان کشاند.  در حال حاضر وضعیت این طفلک وضعیتی است شبیه وضعیت خود دکتر سروش. سروش در خارج از کشور ناز دشمنان اسلام و نظام اسلامی را می خرد و ابراهیم در این جا و در داخل کشور چشم به دهان دشمنان دوخته است.  

۶- آقای هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب اسلامی کمترین سمتی که داشته، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. ادعای خودش و دوستانش هم این است که، کسی از ایشان، نزدیک تر به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نبوده است. ایشان حالا می آید  و می گوید: "مملکت این جوری است، مملکت اونجوری است. این جا را بردند، آن جا را خوردند و غیره" و صدها نفرهم برایش کف می زنند و سوت می کشند. بنظر من، ما ها نباید فریب  این بازی "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم، امثال ایشان را" را بخوریم.  به این جور جمع های کذایی باید گفت: "متاسفیم که مدام دارید بازی می خورید. یا آمریکا و اسراییل  شما را بازی می دهند و یا در داخل کشور این هایی که معلوم نیست برای چه، این بازی ها را درمی آورند.

۷- در جمعی که همه دیندار هستند بسیار خوب است که بحث دعا و رجعت را بکنیم، ولی در جمعی که بیشتر افرادش سر وجود خدا و آمدن پیامبران مساله دارند، بحث خدا را بکنیم، نه بحث رجعت و دعا را.

۸- مرحوم مطهری در دهه ی چهل (نسبت به دهه ی پنجاه)، خوش بینی کمتری نسبت به فرهنگ اسلامی و مردم مسلمان و روحانیت و . . . دارد و خوش بینی بیشتری نسبت به سران نهضت آزادی، مرحوم دکتر شریعتی، مجاهدین(منافقین) خلق و . . .. به عبارت دیگر، هرچه به اوج گیری و پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نزدیک تر می شویم مرحوم مطهری به فرهنگ اسلامی و مردم مسلمان و روحانیت اعتقاد بیشتری پیدا می کند و اعتقاد و اعتمادش را نسبت به سران نهضت آزادی و مرحوم دکتر شریعتی و مجاهدین(منافقین) خلق و غیره از دست می دهد. در یک کلام بهتر است بگوییم انقلاب اسلامی هر چه به پیروزی نزدیک تر می شود، تفکر مرحوم مطهری به تفکر امام خمینی نزدیک تر می شود.

۹- توجه داشته باشید، این هایی که یک "چیزی" شان می شود  و در عین حال، حرف مرحوم مطهری را می زنند، از مطهری دهه ی چهل حرف می زنند، از کتاب ده گفتار و بیست گفتار ایشان می گویند. یک عدّه هم ظاهراً (این قدر مشغله)  دارند فرصت کم می آورند که روی همه ی مطالبی که بیان می کنند فکر کنند. آخر خدا بیامرز پدر! آدم عاقل می آید آن هم حالا، می گوید "مطهری گفته شیعه ی ایرانی قالتاق است". اگر خود مطهری حالا زنده بود در مورد این ملت شریف (که دارد خون می دهد تا اسلام عزیز سرافراز بماند) این حرف را می زد؟ یا حالا راضی است شما از او نقل بکنی که" شیعه ی ایرانی قالتاق است". البته یادآوری بکنم که مرحوم مطهری این حرف را در دهه ی چهل زده است و این برادر عزیز (استاد رحیم رحیم پور ازغدی) و امثال او با آن گروه اول(امثال مهندس آرمین سازمان منحله ی مجاهدین انقلاب اسلامی و . . .) خیلی فرق دارد. این ها نیروهایی ولایی هستند و آن ها نیروی هر خطی باشند، نیروی خط ولایت فقیه نیستند.     

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.