فساد در دولت یازدهم

دکترسید محمود نبویان 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی: 

 

- ما مشاهده می کنیم که در طول 8 سال دولت نهم و دهم کمتر از 6 میلیارد دلار واردات از چین داشته ایم ولی در این دوسال اخیر حدود 12 میلیارد دلار از چین واردات انجام شده است. 

    

- وقتی ماهانه حدود 5300 نفر بر تعداد بیکاران افزوده میشود آقای رئیس جمهور باید پاسخ دهد که آیا اوضاع معشیت مردم رو به بهبودی است؟! 

  

- حدود 14000 واحد صنعتی یا تعطیل شده اند و یا نیمه تعطیل اند. آیا این موارد نشان دهنده بهبودی معشیت مردم است؟! ما الان در حال وارد کردن چندین تن سنگ پا هستیم. ما تعداد زیادی کارخانه ساخت تراکتور داریم ولی دولت 5000 تراکتور از جمهوری چک وارد کرده است. 

  

- من از آقای جهانگیری سوال دارم که چه تعداد از وزرای دولت یازدهم بالای هزار میلیارد تومان سرمایه دارند؟ آیا در تمام دولتهای بعد از انقلاب چنین موردی را داشتیم؟ هزار میلیارد تومانی که یک وزیر بدست آورده یا ارث پدری اش بوده و یا چون زرنگ بوده اند این اموال را بدست آورده اند. آیا فقط این افراد در کشور زرنگ هستند؟ این چه رانتی است که آقای روحانی و دیگر افراد از آن می توانند استفاده کنند ولی دیگران نمی توانند؟ آیا این موارد فساد اقتصادی نیست؟  

 

- من حاضرم به همراه 9 نماینده دیگر سرمایه خود را با سرمایه آقای جهانگیری که می گوید ما به دنبال فساد اقتصادی هستیم عوض نماییم! آقایانی که حرف از فساد اقتصادی در دولت قبل می زنند سرمایه رئیس جمهور قبل و آقای روحانی را با هم مقایسه کنند. 

  

- سرمایه آقای رحیمی که فساد انجام داده است را با سرمایه آقای جهانگیری مقایسه کنند و یا سرمایه کل وزرای دولت قبل را با یکی از وزرای هزار میلیاردی دولت یازدهم مقایسه نمایند. به نظر من این مقایسه اشکالی ندارد و مشخص می شود که چه کسی فاسد است. آقای روحانی و جهانگیری به برادران خود سر بزنند و خبری بگیرند و ببینند وضع مالی آنها چطور است . 

  

- ما حاضریم سرمایه کل نمایندگان مجلس را با سرمایه وزرای دولت یازدهم عوض نماییم! هزار میلیارد تومانی که فقط یکی از وزرای دولت یازدهم سرمایه دارد برابر بودجه عمرانی چندین شهر است . 

  

- چرا یک وزیر باید عضو هیئت مدیره 19 شرکت باشد؟ آیا فقط این افراد زرنگ هستند؟ حالا معلوم می شود که فاسد کیست و فساد اقتصادی را چه کسانی انجام می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.