دولت ها و حل مشکلات اقتصادی کشور

۱- همه  آنهایی که در بعد از انقلاب اسلامی، دولت تشکیل دادند هر کاری را (که می شد انجام داد) برای حل مشکلات اقتصادی کشور انجام دادند. شما فکر می کنید موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد  دوست نداشتند مشکلات اقتصادی کشور را حل بکنند و فشار بر دولت خودشان را کم بکنند؟ اینان زمانی که رئیس دولت و  گزینه مورد قبول مردم و نظام اسلامی  بودند با همه  توان خودشان در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کردند. 

 

۲- من حساب افراد ناباب و دزدی را که در زمان ریاست موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد  بر دولت،  به قدرت و ثروت هنگفت  رسیده اند از حساب اینان جدا می دانم. معمولاً افراد دزد و ناباب در میان وزرا و معاونان و اطرافیان نزدیک روسای دولت ها کمتر دیده می شوند؛ در عین حال که نباید منکر اشتباهات روسای دولت ها و اطرافیان شان شد. 

  

۳-  در زمان دولتمداری موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد چنین نبوده است که  عده ای راه حل مشکلات اقتصادی کشور را به این ها می دادند  و این ها از آن راه حل ها استفاده نمی کردند. این ها را لااقل در این حد از سلامت نفس و عقل می شناسیم که  راه حل مشکلات اقتصادی مردم  را از مخالف هم شده  بگیرند و به کار بندند.  

 

۴- متأسفانه قریب به اتفاق کسانی که در دولت مستقریعنی دولتی که در راس کار است، نیستند، بلوف زیاد می زنند، دروغ زیاد می گویند و سیاه نمایی بسیار می کنند، ولی وقتی خودشان دولت تشکیل می دهند  در حل  مشکلات اقتصادی در می مانند و بر سرشان همان می آید که خودشان بر سر دیگران می آورند. به یاد بیاورید همین یاران اصلاح طلب  خاتمی را که در سال های ۶۸ تا ۷۶ چه بلایی سر  هاشمی رفسنجانی آوردند.  به یاد بیاورید  مخالفان  خاتمی را که در سال های ۷۶ تا ۸۴  چه روزگاری از ایشان سیاه کردند و  به یاد بیاورید  مخصوصاً  اعتدالیان و اصلاح طلبان و اصول گرایان  مخالف آقای احمدی نژاد را در این سه سال اخیر که چه بلایی  سر احمدی نژاد آوردند و دارند می آورند و این در حالی است که  می دانند احمدی نژاد  حتی به لحاظ اقتصادیبسیار  قوی تر از قبلی ها عمل کرده است.  

 

۵-  حل مشکلات اقتصادی زمان موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد  این قدرها هم (که مخالفان شان برای تخریب این ها و رسیدن به قدرت می گفتند و می گویند)  آسان نبوده است. حل مشکلات اقتصادیی که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد، نیازمند فراهم آمدن شرایطی است که به ویژه در کشور ما (به دلیل اسلامیت و استقلال نظام اسلامی)  نیازمند گذشت زمان بسیار است لذا وجود چنین مشکلاتی را حتی در دولت های بعد نیز باید امری طبیعی قلمداد نمود. 

 

۶- تاکنون عملاً چنین بوده است که رئیس جمهور تا موقعی که  رئیس جمهور است هم باید برای مردم  کار بکند و هم باید بخورد توسرش و موقعی که رئیس جمهور  نیست هم  دیگر برای مردم  کار نمی کند و هم می زند توسر کسانی که دارند برای مردم کار می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.