علم نصف و نیمه

آقای دکتری که از دوستان است اخیراً به من گفت:

"فلانی! من زمانی که دوازده ساله بودم مذهبی تر بودم تا پسرم که حالا دوازده سالش است."

 گفتم:

"شک ندارم. پدران ما با ارتباطی که با روحانی و مسجد محل داشتند باعث شدند ما با خدا و دین و پیامبر(ص) و ائمّه(ع) مأنوس بشویم و بسیاری از ما در دوران مدرسه هر غروب اذان بگوییم و هر شب قرآن بخوانیم، ولی ما همین که از این جا و آن جا چهار کلمه حرف مفت(نه علم) یاد گرفتیم آمدیم و چهل تا ایراد از هرچه روحانی و مسجد بود گرفتیم. لذا آن انسی را هم که با خدا و دین و پیامبر و ائمّه داشتیم از دست دادیم و متأسفانه این در حالی بود که داشتیم بچه هم مثلاً تربیت میکردیم. من کاملاً قبول دارم در این خصوص بسیاری از ما ضعیف تر از پدران خود عمل کردیم. به علم نصف و نیمه ی  خود عمل کردن و به همه چیز گذشتگان پشت پا زدن نتیجه ای جز این نمی تواند داشته باشد."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.